Püüad oma arust olla tubli ja toimekas, teed ja vahel teed ka valesti, ei mõtle piisavalt läbi. Ja siis saad vastu päeid ja jalgu. Verbaalselt. Aga ikkagi on mõru maik suus ning tahaks kulmu kortsutades tõmmata teki üle pea ning öelda, et mina nii ei mängi.
Tundidega sain hakkama, kuigi briljantsed need just ei olnud. Aga lastevanemate jaoks enam esitlust koostada ei jõudnud. Improviseerisin ja puterdasin, jätsin pisut kohtlase mulje. Aga tegin oma parima. Aga ikka on päeva lõpus tunne, et olen totaalne Äpu ning laste usaldamine minu hoole alla on pisut enneaegne ettevõtmine isegi kui olen 53.
Pähesaamise päev, ütleks kahe sõnaga.
a) Kui tuba on segamini, siis on naine lohakas.
b) Kui lapse tuba on segamini, siis on ema lohakas.
c) Kui info edastamine on puudulik, siis on koostöö olematu ja tandem saamatu.
d) Kui õpetajad ei oska matkapäeval turvalisust tagada, siis ... kasutades lapsevanema sõnu - kuidas nii saab? Nad on ju alles lapsed ja koju said läbimärgadena, kiivreid ei nõutud, helkurveste polnud, karjääri teedel sõidavad suured autod ja lapsed olid üks sellises ohtlikus kohas. Jutt jumala õige, raputan tuhka pähe, aga enesetunne paremaks ikka ei lähe. Rõõm, et sai pakutud põnevat tegevust, haihtub tehniliste üksikasjade ja läbimõtlematuse sohu.
e) Kui koolis õpilased ei õpi, siis on õpetaja saamatu. Matemaatikas tehakse mõttetusi, inglise keele tase on olematu, vene keeles teevad lapsed räigeid vigu. Mida me seal koolis siis ikka teeme - ainult tilu-lilu ja projektid ning tõsisem õppimine on kusagile kadunud. Ilus fassaad ja üle Eesti kuulsus on mull???
f) Kus on õpetajate päeva puudutav info ja kes seda kinni hoiab? Saime pisut veerema, aga ikkagi pidin kõhu sisse tõmbama ja tüestama, et mina seekord küll see pahalane pole.
g) Kui lubasin projekti kirjutada oma klassile ja nüüd on kaheksas a ka pundis, siis on õpetaja valetaja?
h) Kus on Kristjan ja miks ta ei tulnud klassi jaoks pildile? Kas ta ei hooli meist/neist/oma klassist?
i) Mida hakata peale olukorras kus, koolitused langevad kokku ja tuleb otsustada - Ettevõtliku kooli metoodika või siis PÕK? Ja miks ma ei jõua infopäevale, kus tehakse kõik puust ja punaseks kuidas seda e-taotlust täita?
j) Mis eksperdiks ma siis ikka selle ettevõtlikkuse osas kõlban? Mida tean mina ärimudeli lõuendist?? MUHVIGI. on aus vastus, aga nädala pärast juba oskan. Ausõna. Kas see on liigne ambitsioonikus? Ja kuidas ma sinna Suure Tõllu majasse saan??
k) Kui kohe on algamas TÖFF ja siis tulevad uhked targad ja igati esinduslikud vilistlased, siis kas suudavad meie lapsed olla tasemel? On see eeltöö , mida tegime, piisav, et tekiksid seosed? Kas õigustame usaldust?
l) Kui paneeldiskussioon on sihuke lahjake, siis mida me sellega õpilastele õpetame? Ja kas läheb tuliseks või on leige?
m) Mida meie klass siis ikka teeb seal messil? Mul pole õrna halli aimugi.... ja kui isegi muretseda ei oska, siis olen klassijuhatajana ka ikke saamatu.
n) Kui nüüd aus olla, siis pidi juba esmaspäeval valmis saama meie matkapäeva plakat, mida lihtsalt veel ei ole... on vaid roosa paber Kristjani kabinetis. Kui ma ei suuda organiseerida seda, kas ma olen siis kõlbmatu klassijuhataja?
o) Kui ma pildistamisele ei jõudnud, sest ei osanud tundi varem kokku tõmmata, kas ma olen siis üleliigne?
p) Kui ma Jakovi pildi tellimise lehe oma laualt leidsin, siis ... (kurja, pole sõnu, aga kiirustades unustasin maha ), kes on süüdi?
r) Ja kuidas neid puudumisi sinna stuudiumi märgitakse - mis on kinnitamata vanema esitatud tõendid? Mina ja minu suutmatus paberitööd teha... Kas ma olen ikka õige amti juures?
s) Kui ma korrapidajaks ei läinud ja oma kapsasalatit närisin, kas ma siis tõstsin oma isiklikud vajadused kõrgemale kui kooli kokkulepitud väärtused?
t) Kui ma nüüd oma patustamistega olen kilo juurde võtnud, kas ma siis olen pidetu ja tahtejõuetu ludru?
Metsa need küsimused.....
Pean vist ära lõpetama, Suurema osa viltu läinud päevast sain siia kokku vahutatud ja siis peaks ju hingel ometigi kergem hakkama. Milles ma ka enam kindle ei ole.
Laps vahutas ratsutamise kohta... et hobuseid ei hooldata nii hästi ja trenn (kordetamine) on pühapäeval jama ja Mare ei ole hingega asja juures...
Kristjan vahutas lastevanemate pretensioonidele vastata - et ei karju ja idioot ning debiilik on küsimused , et alustada konstruktiivset kemlemist teismelistega ning matemaatika lehekülgede kaupa mõisteid on oluline sõnavara selles tunnis....
Mees vahutas, et miks ei sära elamine nii klantsilt nagu ta tahaks. Ja millal köök korda saab.
Madli vahutas nohu pärast, mis elada ei lase ja töökoormuse pärast, mis veskikivina kaela on langenud....
Ja õues on 19. september, auto termomeeter näitas kell 21.00 paiku 19 kraadi sooja. Ma hakkan uskuma kliima soojenemist...
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar