reede, 15. juuni 2018

Reede - esimene nädal koolivaheaega läbi

Peaks olema, et siis 18 päeva veel - kribamine - kihuvtamine-kreemitamine. Eile jõudsin mäest üles juba nii, et hing ei olnud enam otseselt paelaga kaelas ja vere maitset suus. Ujumine on ka mõnus ja rattasõit mehe rattaga hoopis teine tera võrreldes minu enda kriuksuga, mis tee ääres koerad haukuma ja hobused lõhkuma paneb.
Suutsin eile siis viimasest südaöisest söömaajast hoiduda lubades endale, et hommikul praen liha. Aga hommikul magasin nagu alati ja nii see siis jäi. Lõunaks on kaasas vaid kodujuustu tops ja kaks banaani. Eks siis söö, kui koju jõuan.

Eile oli esimene üle-eestiline koordinaatorite päev Järva-Jaanis. Seesama Raigo, kellega oleks tulnud koostööd arendada Innove projekti raames.  Raigo Prants on noorem ja püssim kui Heidi, oli esimene mulje. Ja siis sõnavõtt oli ka nagu Heidi oma - kes kaasa ei tule, ma ei vaatagi nende peale ja las nad siis olla kui nad ise suudavad.
Ilus võrdlus - kui on soo kuivendamine ja konnatiigi hävitamine plaanis, siis konnade käest keegi ei küsi. Ei küsi jah, aga liigi rohkuse mõttes peaksid konnad ju ka ikka ellu jääma... või kuidas. Et kas ma siis olen see konn, kelle elukeskkonda kuivendatakse, kes ise ei suuda midagi ette võtta? Valitsus rajab niimoodi tselluloositehast ja rail Balticut, edasirühkivad juhid omale keskkonda...
Olen üles kribanud väljendeid, mida Raigo tarvitas:

  • Jookseb käima ja tõmbab käima;
  • 22 valikainet valla raha eest;
  • kompetentsikeskused (nt ettevõtlusküla koolimajas; selgus et Adaveres see juba on - saadi raha);
  • kõige suurem probleem on palsed, kelle eest kõik on ära otsustatud ja kes siis ise miskit ei oska tahta; ka mitte muutusi ja arengut;
  • panna kool raha teenima - pensionäride arvutiõpetus, B-kategooria autoõpetus, inspiratsiooniloengud, pindade rent jne);
  • MÕK;
  • Järva-Jaani Gümnaasiumi arengukava (juht lasi õpetajatel juhuslikkuse printsiibil anda sisendi, kirjutas kokku ja kuna kõik olid nõus, siis on see täitmiseks ja ei kuulu närimisele tagantjärgi);
  • õpilasel peab olema mõnus, tal peab olema valikuid, ta peab saama hea hariduse;
  • Hindamine tähtedega, sest number hindena on saatanast (no pigem siis mugavuse märk ja tööl ei pea olema mugav, mõnus , aga mitte mugav);
  • väide, et töövihikud ja õpikud on ka saatanast, sest õpetaja ei õpeta õpikut vaid ikka teemat;
  • koolikella pole neil ka; alguses läks nö katki ja siis võeti maha;
  • laste kuvand meie riigist on, et raha ei ole ja raha ei tule, tehaksegi säästuprojekte; 
  • parendamise asemel riik eksamitega mõõdab midagi olematut (seda, et kas õppekava on liiga mahukas või ei);
  • edikate õpilaste vastuvõtul oli 50 õpilast;
  • peale sunnitud üritused (nt spordivõistlused) on absloluutselt olulised;
  • projektiplaanid koostavad õpetajad võimalusel kaasatakse õpilaste ideed.


    Üldse on saatan kooli loonud, et konserveerida vana...






    Head ideed: 
    • projektinädalad (seal siis 3 nädalat - loov, mis algab toote disainiga ja lõpeb laadaga, kus seda maha müüa püütakse; siis uuriv - näiteks vähemusrahvused ja nende olukord Eestis, külaskäigud, kohtumised, teemapäevad; liikuv nädal - spordipäevad, matkad, kooli olümpiamängud jne)
    • trimestri planeerimine - arvestused, kodused tööd, tunnitööd - kodused ja tunnitööd peaksid andma kokku 50% ja siis arvestus järgmised 50 %;
    • tähtaeg on sellest kinnipidamiseks ja kell tundmiseks;
    • sipendiumid õpilastele - head sportlased, ainetundjad, õppijad;
    • I ja II trimestri järel õpilase-õpetaja ja lapsevanema 360 kraadi tagasiside lapse kohta; sest lapsevanema kohus on oma last arendada (mitte lükata kooli uksest sisse ja siis valmis produkti tagasi saada);
    • nõu meie juhile - ma ei näesinu pea sisse, joonista mulle see pilt, räägi, visualiseeri;
    • ära mine suure auditooriumi ette, eelista väiksemaid rühmi ja vestlemist silmast-silma veenmaks kolleege;
    • lapsed peavad aru saama seostest, põhjuse ja tagajärje seosest eriti;
    • Marek Helm ja tema nõuanded juhtimisest (vahetus on juhi jaoks normaalne nähtus, et vältida konnatiigi kujunemist);
    • juht seisab oma alluvate eest igal juhul, mis ka ei juhtuks ja mis sorti jama ka poleks tekkinud;
    • arvestatud/ mittearvestatud variant projektipäeva tulemuse juurde; tekitada maatriks...
    • pildid padletis kui tõestusmaterjal lõimingust; pildid, plakatid, õpilaste tööd jne
    • kahepoolse plakati idee - ees on vaataja jaoks mõeldud info ja taga õpilaste tööjaotus, märkmed, töö käik etappidena jms ( on küll ajamahukas, aga igati tõhus); 
    • õpilase kaasamine õppetöösse eelkõige läbi enesehindamise, tagasiside ja enesekontrolli (Kristi näide - õpiväljundid, mis on saavutatud ja mis ei ole, laps leiab näited, kolm kriteeriumi valida õpetaja jaoks tõestamiseks, neist üks peab olema suuline; ühte harjutusse lõimiti palju erinevaid õpitulemusi ja kuuendikud olid rahul); 

    Ja see, mis puudutas nüüd minu enesetunnet, siis eks ta ole, liikumine teeb head. Mitte et ma seda ei teaks, aga... :)





    Soppe rand.... Kibuvitsade õitseaeg .... suvi....

    Mis suvi - arenguvestluse küsimused.... tuleb hakata kokku korjama oma kuvandit...

    Kommentaare ei ole:

    Postita kommentaar