Kollisioon - vastuoluliste huvide, püüdluste v. jõudude kokkupõrge.
Kõik valitsused valetavad (All Governments Lie, Kanada 2016)
Kirjutada tõtt, kaitsta nõrku tugevate eest, võidelda ebaõigluse vastu, pakkuda leevendavat perspektiivi inimkonna viha ja hirmu hajutamiseks, lootuses, et ükskord tuleb maailm, kus me suudame nautida erinevusi inimeste aias, selle asemel, et nende pärast üksteist tappa. I.F.StonePean homme pidama loengut renessanssi olemusest ja sellest, mis on pöördeline aeg... Loen ja vaimustun.
- Maa kaotas Koperniku teooriaga oma kosmilise eesõiguse ning poetus planeetide hulka. Inimesest sai liikuva kosmilise tolmuraasukese asukas.
- Giorgio Vasari 1550 "Silmapaistvaimate maalikunstnike, skulptorite ja arhitektide elu"
- Inimese sisemaailm läbi portree kombineerituna maastikuelementide või olustikuga. Inimlikud tunded ja elurõõm versus keskaegne härdus.
- Kunst saab looja nime - inimese isikupära ja saavutused on olulised.
- Huvi teoreetiliste küsimuste vastu - kuidas kajastada moodsat aega ehituskunsti kaudu? Kuidas saavutada ehitises harmoonia ja tasakaal, et ehitis mõjuks kui monument inimesele- loojale? Kas Donato Bramante ja Michelangelo ehitasid mälestusmärgi endale või paavstivõimule või oma ajastule?
- Miks meie ei õpi muude keelte hulgas märkide salakeelt, et lugeda ridade vahelt pilte ja ajastut? Kas me oma ajastutki oskame lugeda?
- Fibonacci jada ja kuldlõige - mõjub harmooniliselt ja tekitab hea tunde. Ilu kui maailmapäästja (Igor Mang).
Õpetaja on unikaalne elukutse,
kus mõtted paiknevad justkui jäämäe diagrammis. Veepealne osa on igapäevane
suhtlemine, õpetusivade külvamine hingepinnasesse, emotsioonide talletamine
mälusoppidesse ning teatud käitumismustrite kordamine. Veealune tükk pakub
põnevust veel aastakümnete taha, mil mõni su endine õpilane vilistlasõhtul
nööbist võtab ja küsib:“ Õpetaja, kas te mäletate…?“ Mõni mõte, mida idanema
sattunud viljakale mullale, on muutnud maailma noore jaoks tähenduslikuks, mõni
teadmine andnud võtme edasiste varalaegaste avamiseks, mõni valus kogemus
õpetanud elus hakkamasaamist ja sirget
selga, mõni arutelu harutanud selgemaks tunnete puntra. Õpetajana kasvad koos
noortega, mõnes valdkonnas rühid meeleheitlikult sammu pidamiseks (näiteks
progemine), kusagil naudid võimalust pista ideepoegasid noorte vaimustunud
pihkudesse , andmaks loomingule indu, vahetevahel oled nördinud, et arutlus
Nobeli preemiale ei kvalifitseeru. Õpetaja on unikaalne elukutse,
kus mõtted paiknevad justkui jäämäe diagrammis. Veepealne osa on igapäevane
suhtlemine, õpetusivade külvamine hingepinnasesse, emotsioonide talletamine
mälusoppidesse ning teatud käitumismustrite kordamine. Veealune tükk pakub
põnevust veel aastakümnete taha, mil mõni su endine õpilane vilistlasõhtul
nööbist võtab ja küsib:“ Õpetaja, kas te mäletate…?“ Mõni mõte, mida idanema
sattunud viljakale mullale, on muutnud maailma noore jaoks tähenduslikuks, mõni
teadmine andnud võtme edasiste varalaegaste avamiseks, mõni valus kogemus
õpetanud elus hakkamasaamist ja sirget
selga, mõni arutelu harutanud selgemaks tunnete puntra. Õpetajana kasvad koos
noortega, mõnes valdkonnas rühid meeleheitlikult sammu pidamiseks (näiteks
progemine), kusagil naudid võimalust pista ideepoegasid noorte vaimustunud
pihkudesse , andmaks loomingule indu, vahetevahel oled nördinud, et arutlus
Nobeli preemiale ei kvalifitseeru.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar