grupp 10-20 inimest, seisavad või istuvad ringina.
Grupiliikmete ülesanne on esitada põnevaid küsimusi ja vastata ise samuti kaaslaste küsimustele. Küsimused peaksid olema avatud rohkemale kui vaid jah ja ei vastustele. Leppige kokku, et vastuseks tuleb vähemalt üks lause. Mängu alustatakse küsimusega - kuidas alustaja soovib - kas küsitletakse vasakul või paremal istujat. Kui mängija on küsinud ja nt vasakul olev kaaslane vastanud, esitab vastanud grupikaaslane oma küsimuse edasi endast vasakul istuvale (seisvale) kaaslasele. Ja nii kuni ring saab täis. Püüdke hästi jätta meelde, mida küsiti ja vastati.
Kui ring on täis, palub mängujuht tõusta püsti ja vahetada omavahel kohad. Ja nüüd uues moodustunud ringis küsitakse neid küsimusi, mida eelnevalt küsiti... võimalikult originaalilähedaselt. Ja ka vastata tuleb samamoodi - püüdes meenutada, mida eelmises ringis küsijale vastati.
Kuidas välja tuli? Mis pakkus väljakutset selles ülesandes? Kuidas Te end tunnete?
21.-23. august sisekoolitus Eismal.
Austatud Kiviõli 1. Keskkooli kollektiiv alustab taas üheskoos oma kooliaastat ja seekord siis uute inimestena ühinesid meiega Jüri vend Andres (loodusained) ja Aljena - Rimma asemele vene keelt andma.Saime kingituseks sinise pastaka ja punase keebi.
Teemaks Belbini meeskonnarollid ja nende rakendamine efektiivselt toimivates gruppides (kuidas me ikka saaksime paremateks teamworkeriteks ja mida meil üksteise kohta selleks tarvis teada on).
Hakatuseks hakkas Mats Soomre vuristama ja pakkus välja kaks varianti.
Variant nr 1
Isiklikud arengueesmärgid kaardistada, seintele kleepida ja siis eesmärgipäraselt areneda, et mühiseb. Kolm päeva.
Variant nr 2
Miks me siis ikkagi peame oma koolitajat tõsiselt võtma ja kas me teda usaldame ja KAS ME PANEME KOGU AEG IKKA TURVAVÖÖ KINNI? Siis - kes on need, kes enamasti vaidlevad kollektiivis targale juhile vastu? Ülle pani mind ka Heidi, Aili, Kristjani, Helena ja Jüriga vaidlejate punti. Nunuh. Pidime siis ikka aru saama, et kas vaidlemine on vastutöötamine.
Vaidlemine:
sõnade kasutus ja arusaamine viia ühele alusele
kommunikatsioon
tunnete edastamine
tegutsemine vastavalt infole
mõjutamine
Näiteks: Kas oled autoga sõitnud? Et siis umbes täpselt oled sõitnud kõrvalistmel, tagaistmel, mõnikord ka roolis, igaüks paigutab sõnadesse oma sisu. Kui kokkuleppeid hakatakse sõlmima, siis sageli me väliselt noogutame ja nõustume, ent ometi püüame šlikerdada.
Lisaks vaidlemisele on selline tore tegevus nagu jonnimine. Jonnimine kui põhjuste leiutamine, et mitte teha; alati on teised süüdi, ilm vihmane, Tallinnas liiklusummikud ning talv saabub ootamatult. Samas kui järjekindel inimene leiab võimaluse ikka teha, veenata ümber haridusminstri ja pöörata tähelepanu just endast sõltuvale.
Vaidleja __________________________________________________________ Skeptik
Skeptik Tiina kaalub kõik variandid läbi, skeptik ei ole pessimist, eksib samuti (umbes kord kümne aasta jooksul).
1 X aastas peaksin ma ikka suutma öelda ideede generaatorile, et tal on kuratlikult hea idee. Nõrkuste arendamine on võimalik, kuid pikaajaline ja suht stressav tegevus. Lihtsam on rühmas asendada oma nõrkused kellegi teise tugevusega ja uslada eksperti (elektrikut). Kas idee on otsus või ettepanek? Miks me väga kiiresti ütleme "EI" ja tambime kõik maha? Sest skeptik minus haistab idee taga olevaid muutusi ja need viivad mind taas kuskile tundmatule maale... Lihtsam on kohe karjuda "EI", et vältida igasugustki arendust asjast.
Kui inimene palub abi ja räägib oma nõrkustest, siis ta usaldab. Oskus on nõrkusi täiendada kellegi tugevusega.
- Kui muuta ei saa, siis aktsepteerige. Küsi spetsialistilt, hoiad aega kokku.
- Sõnade eesmärk on oma mõtete varjamine. Tegudega ei saa mitte midagi varjata.
Moraal:
Aidake inimesel üles leida tema tugevused. Veenduge, et tööülesanded ja tugevused sobivad kokku. Õppige kasutama meeskonnakaaslaste tugevusi. Projekti erinevatel etappidel kasutage erinevaid inimesi. Kujundage organisatsioonikultuur, mis innustab tugevusi.
Innovaator teoretiseerib
Koordineerija üldistab
Viimistleja viib täiuslikkuseni
Meeskonnatöötaja toetab
Asjatundja detailiseerib
Võimaluste otsija märkab võimalusi ja
Kujundaja sunnib tagant.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar