pühapäev, 20. august 2017

Ettevõtliku kooli suvekool 2017

Esimene täistöönädal asendub kohe järgmisega.... on 20. august - taasiseseisvumise ehk nagu Ilves soovitab iseseisvumise taastamise 26. aastapäev

Selle nädala highlight oli IVEKi ettevõtliku kooli suvekool Käsmus.
Z põlvkond tööturul...
Alustasime sellega, et Kristi oli joonistanud 8 astmelise teekonna ja peitnud ruumi pildid küsimustega, et vältida olukorda, kus me tuimalt kuulame ning ei esita ühtegi küsimust...
Põhiküsimus: kas noored ei ole valmis sisenema tööturule ja kool peaks midagi selleks tegema... või siis hoopis pole tööturg valmis vastu võtma noori, kes on üles kasvanud hoopis uutes tingimustes (interneti, sotsiaalmeedia ja killustatuse ühiskonnas)?

Põlvkonnad:
Veteranid           1925-1942
Beebibuumerid 1943-1960
X                        1961-1977
Y                        1978-1990
Z                         1990-2010

Kes on z?
Sündinud 1990-2010, iseloomustab neid loomingulisus ja tegevusvabadus, ausus ja püüdlemine võrdsuse poole, meelelaadilt ettevõtlikud, meeskonnamängijad, keskendumisraskustega, vajavad tagasisidet (meeldib suuline tagasiside) - nii iseendale kui ka teistele, on sotsiaalmeedia tarbijad, otsitakse tehnoloogiat, mis teeks elu kergemaks, kuid ei osata hinnata allikat kriitiliselt, paindlikud, digivahenditega sina-peal, vajavad eesmärki ja raami, visuaalsed (learning snack 2 min), initsiivikad (avaldada oma arvamust hoolimata sellest, et vanaemad on kasvatatud üles põhimõttel laps räägib siis kui kana pissib.
WorkingGenerationsinUK
http://somethingbig.co.uk/marketing-to-generation-z/

Panin kõrva taha uue väljendi - on nutitelefon ja on mutitelefon :)
Ideedena... rääkida sellest ka lapsevanematele, teha koolis sisekorraeeskirjadest hoopis videod ja õppida tegema neid learning snack´e.

Rühmatööks näiteks kaartide sorteerimine, et missugused on parimad omadused klassikaaslaste jaoks ja missugune peaks olema koostöö aasta jooksul (klassi reeglid) ... näiteks :)


Aljona ja Hea Kodanik

Hakatuseks tegime selgeks, et kes see hea kodanik siis ikka on. Selgus, et stereotüüpide lammutamisega ei pidanud tegelema. JA siis .. Mis vahe on heal kodanikul ja heal inimesel? Laseks lastel ka koostada hea kodaniku definitsiooni....

Eesti keel on üks kuratlik keel ja ei allu alati heale tahtele.. pisut võtab muigama kui lektor tõsimeeli räägib inimestest, kes tahavad Eestis saada uuteks elajateks...Ja iis tekkis kohe hirm, et mida ma küll suust välja ajan , kui inglise keeles räägin...

Pooltunnike kulus sellise programmi tutvustamisele nagu kogukonnapraktika, kus viiakse kokku kohalikud vabaühendused ja kool ning pakutakse noortele võimalust omandada kogemus koos tegutsedes. Kuna tegemist on õppimisega, siis on seal ettevalmistav periood, praktikaperiood ( varjupaigad, ööjooksud, filmifestivalil piletite müük, toidupanga töö, päästeteenistused, genealoogia selts ja haudade korrastamine-uurimine, SOS lastekodud, ökokratt, vanurite päevakeskused jne) ja pärast nagu ikka mõtestamine ( analüüs).

Põgusalt tutvustati sotsiaalset ettevõtlust. Kirjutasime endale kaardi.. Mina kui hea kodanik...

Ideena korjasin üles, et teeks ka vanuritele pühadekaarte... mitte ainult kooli partneritele.


Simulatsioonimängudeni jõudsime 16.00 alanud loengu järgselt 16.59. Merike Elmik ja Margit Luts JA koolitajatena andsid põhjaliku ülevaate Junior Archievmenti organisatsioonist.
Olin kirjutanud selle ülevaate kohta, et mõte on lappama läinud ja kuidagi iseenesest sattus telefon muidugi käeulatusse.. ning tädi muudkui räägib. Huvitav, kas see on Z põlvkonna mõju? Hälis pildistas ja seetõttu kutsusin end korrale. Tegin asjaliku näo ning panin telefoni ära.

Igatahes said kõik kooliastmeti pakutavad JA programmid üles kirjutatud...
7 sammu
Ametiguru   kui I ja II aste
Mina, majandus ja ettevõte
Simulaator 7
Minifirma  III astmes
Majandusõpe
töövarjupäev
piiriülese õpilasfirma programm ja
õpilasfirma IV astmes.

Sissejuhatus mängudesse: paarid ja plaksutamine rütmis 1-2-3. Järgnevalt asendus üks plaksuga ning kolmandas ringis kaks ka nipsuga. JA siis juba kolm jalatrampimisega. Noh nagu see laul -  mu mütsil on kolm nurka...
Algul mängisime paaris ja siis nelikus...

Siis  tuli kommimäng. Et kes saab rohkem punkte ja kes kasvatas kõige rohkem oma skoori. Jagasin matsu ära ja siis polnud enam nii põnev. Eriline müügimees (müügimutt) ma ei olnud.

Mäng nr 3.
meid jagati kolme gruppi, saime ümbrikud ja pidime vastavalt sellele toimetama.






Info oli erinevatel tasemetel erinev, kui juht taipas infot jagada, siis läks libedamalt.Ma sain jälle eeldamisega hakkama ja suht kiiresti oma kaardikombinatsiooni kokku.  Mängu analüüsiti nii rühmade kaupa kui ka liini pidi (juhid-juhiabid-alluvad).

Mäng nr 4 - ussimäng. Rühma liikmetel olid silmad seotud ja üks juhendas pimedat juhti, et kuidas leida kaaslased. Leitud mängija hakkas juhiks .. ehk siis asus esimeseks.


Mäng nr 5 punane ja must. Mängijad said kaardid - punase ja musta.  Istuti paarides üksteise vastas.  Lugemise peale 1-2-3 pidi näitama oma soovi kohaselt punast või musta.
punktisüsteem:
o punkti kui mul oli must ja vastasel punane ning siis vastane sai 3 p kui tal oli punane ja mul must;
3 punkti kui mul oli must ja vastasel must ning vastavalt ka paariline sai 3 punkti;
2 punkti kui mul oli punane ja vastasel punane.

Võita vastase usaldus ja saada võimalikult palju punkte. Omavahel rääkida ei tohtinud.

Sõin ja jõin seal minagi, sauna esimesel õhtul ei läinud:).






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar