21. sajandi väljakutsed
hariduses – ettevõtlikkus – äriline ja sotsiaalne ettevõtlus, meeskonnatöö,
loovus ja innvovatsioon, probleemilahendamisoskus, turundus ja müük,
digitaalsed oskused, hirmudest ülesaamine, väljakutsed ja võimalus neist
viilida – sunduseks vaid su enda sisemine mina.
Määramatus ja planeerimatus,
keskendumine kui probleem
Kogemused õnnestuda ja
ebaõnnestuda
Loomingulisus ja uudishimu
Inimesed pole paremad ega
halvemad, nad on erinevad
Kiiksude ja erisustega
hakkamasaamine
Õpetaja võistlus tähelepanu
eest, roll arengu toetamine, säravate silmadega õpetaja
ja siis see 6 olulisemat probleemi kaasaja hariduselus ning kuidas ma saan aidata nende probleemide lahendamisele kaasa
ja siis kuus lehekülge enesearengu teksti... aga ma talle kirjutan - las siis loeb, nii et küll saab... :P
Kusagil akna taga on laupäev ka... Tuisusest kolmapäevast sai nutune ja vesine neljapäev ning siis sulane laupäev... Lumekihi asemel turritavad tee kõrval mutimullahunnikud, rannas on kivide vahel viimased jäämustrid ja allikad, mis kaldast alla voolavad, on loonud jäämäed, kus isegi Spike´i neljast jalast püsti püsimiseks ei piisa. Lustisn seda, et koer lustis. Nii vähe on vaja talle rõõmu valmistamiseks - natuke seltsi ja vabadust joosta.
Minu rõõmuks oli ka üks tihane end lepavõsasse laulma sättinud juskui kuulutamaks, et kui nüüd see veebruar ka mööda saab ja märts saabub, siis ametliku kevadeni on 53 päeva.
Vot selline jutt sai.
Mis on oluline 21. sajandi
hariduses – selles muutuvas ajas keset määramatust, väljakutseid ja võimalusi?
Minu arvates on just ettevõtlikkus see vundamendi osa, mis ühendab endas
meeskonnatöö, loovuse, innovatsiooni, probleemilahendamisoskuse ja
turunduskogemuse. Kaasaja noor kasvab keset infovälja, kus ühelt poolt
digitaalsed oskused annavad head vahendid, kuid samas ka võimaluse leida alati
kergem tee – on see siis kopeerides või valides minimaalse pingutusega
väljakutse. Ettevõtlikkus pakub noorele võimaluse õppida õnnestuma ja
ebaõnnestuma – kooli pakutavad valikud on oluliselt turvalisemad kui SMS laenud
täiskasvanueas. Loomingulisus tõstab uudishimu ja õpetab toetuma oma sisemise
mina ressurssidele (tähtaegade toimetulek, kogukonna väärtustamine, mõistmine,
et inimesed pole ei paremad ega halvemad, vaid nad on erinevad jne).
Õpetaja jaoks on tänapäeva
väljakutseks võistlus noore inimese tähelepanu eest, et siis seista ta kõrval
ja aidata leida oma tugevad küljed ning pakkuda tuge arendamaks ka nõrgemaid
külgi. Ettevõtlikkus kui alustala annab õnge, millega kala püüda, et siis
igaüks oma tempos leiaks need parimad õngitsemiskohad. Kiviõli 1. Keskkool on
2006. aastast peale Ettevõtliku Kooli kaudu otsinud seost reaalse eluga,
toetunud arusaamale, et koostöö kogukonnaga, ettevõtjatega, partneritega
avardab nii õpetajate kui õpilaste silmaringi ja aitab sära silmades hoida. Mida
rohkem süvened, seda rohkem õpid märkama erinevaid võimalusi, julged võtta
väljakutseid, õpid komistamise järel paremini planeerima, veest väljaulatuvate
kivide vastu enam varbaid katki ei löö. Turustamata enam ei saa, sest
infoväljas ellu jäämiseks pead teadma nippe ja nõkse, kuidas oma sihtrühmadeni
(lapsevanemad, ettevõtjad, partnerid) jõuda.
Ettevõtlik inimene otsib
lahendusi, on tegus ja toimekas. Edu ja tegu programm jagab seda arusaama ja
aitab noortes kujundada hoiakut –tahan, suudan, teen.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar