Üks vana anekdoot räägib
sellest, et kui vanemad saadavad 1. klassi õpilast kooli, siis poiss
protesteerib – 12. aastat – mille eest mind nii pika ajaga karistatakse? Tegelikult
on vist ikka nii, et kooliaeg kuulub helgemate aegade hulka, kus vanemate hool,
koolipoolne vaikne nügimine ja taganttõukamine, turvalisus, kindel rutiin,
tuttavad kaaslased (ja õpetajad) aitavad tunda mõnu koolis käimisest. Aga
kindel on see, et me kipume asju hindama tagantjärgi ning seetõttu pole mõtet
Teile , hääd lõpetajad, veel hakata pidama jutlust kooliaja varjatud
väärtustest.
Mis võiks olla kogu selle
12 aasta mõte? Tauri Tallermaa (mälutreener) määratles, et kooli eesmärki kui
kohanemise õppimist, me õpetame, kuidas kohaneda maailmaga.
Olete saanud kohaneda
erinevate õpetajatega, klassikaaslastega, klassijuhatajatega,
koolidirektoritega
Kohanemine uute
võimalustega - sulguvate uste ning
avanevate akendega, muutuvate aastaarvude ja plakatitega koolimaja seintel, traditsioonide
muutumisega ja sinusoidsete graafikutega majanduses.
olete kohanenud kooli uue
nimega ja sellega, et te saate olla Kiviõli Riigikooli esimene lend (mis on üks
ütlemata väärikas ning oluline) ja et koolil võib olla mitmeid õppekohti ja
mitmeid keeli, milles õpitakse,
Olete kohanenud õppimise
raskusega ning saanud veenduda, et kunagi raske ja keeruline muutub kasvades ja
arenedes selleks, mille kohta slängis öelda- iisi-biizi.
Olete kohanenud
nutimaailmaga ja jõudnud hetke, kus lõpuks ometi AI õigete küsimuste korral
saab valmis keskmisel tasemel tööga, mis tuleb targa pilguga üle vaadata, et
seal vigu poleks.
Olete kohanenud uue
reaalsusega, et asju tehakse zoomis või teamsis ja isegi koolis õppimist annab
toppida arvutikasti. Ja et hakatuseks paneme kõik materjalid Google draivi ja
siis viime nad Microsoft süsteemi üle ja et peamine turvarisk arvutimaailmas
istub arvuti ja töölaua vahel.
Kohanete, et eksimine on
inimlik, eksides õpid kõige rohkem, aga meeldiv on ikka saada tulemus esimese
korraga kätte,
Olete kohanenud uue
koolisööklaga, kus toit ei ole enam laual ning ise tuleb otsustada kui palju
taldrikule kuhjata. Ja diivanitega koridoris ja uute valgustitega ja kooli
raamatukogu kokkutõmbumisega ja muuseumi muutumisega koosolekuruumiks ja
neljanda korruse klassiakendest vaatab vastu uus linnakese keskväljak ja
spordipäevi peetakse linna uuel staadionil.
Olete kohanenud uute
hariduslike võimalustega – õmblusteta õpiruum, ennastjuhtiv õpilane, aktiivne
õpieesmärkide saavutamine ja uute teadmiste konstrueerimine, ümberpööratud
klassiruum, tandemõpe ja mentorlus, kaasava hariduse, erisuste ja isikliku
õpitee kujundamisega, töölehtede ja elektrooniliste õpikutega, kogukonna
kaasamise, projektõppe, lõimingu, elukestva õppe, kooliaasta piiride nihkumise ja uute
õppekavadega.
Meie, õpetajate,
võimalused kujundada teile kaasav, edumeelne ja inspireeriv õpikeskkond,
hakkavad ammenduma. Mitte et õppida poleks enam midagi, aga just keskkond jääb
kitsaks teie ambitsioonidele ja pealehakkamisele. Sestap on mõistlik teid
põllepaeltest lahti lasta ja uskuda, et teist on saanud maailma parimad
kohanejad ja te saate hakkama.
Ja uskuge, juurdekasvuuskumus lubab meil
selles teadmises kindel olla.
PS. Kui miskit jäi arusaamatuks, siis pöörduge
klassijuhataja, tugispetsialistide, õppejuhtide, direktori või koolitöötajate
poole selgituste saamiseks.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar